Strona główna > Zasady gry w pokera > Zasady gry w pokera Razz

Zasady gry w pokera Razz

Share On

Razz jest bardzo podobny do Seven-Card Stud - lub też jest jego zupełnym przeciwieństwem - w zależności od punktu widzenia. Struktura gry jest taka sama, ale jej celem nie jest zebranie najlepszego możliwego układu pięciu czy nawet siedmiu kart, lecz zebranie najgorszego możliwego układu. Strity i kolory nie mają hierarchii, a najniższy układ wygrywa pulę. Asy są zawsze niskie, więc najlepszy możliwy układ to A-2-3-4-5. W układzie pięciu kart nie może być par.

ü Tak jak w Seven-Card Stud, grę rozpoczyna postawienie ante przez wszystkich graczy. Każdy gracz otrzymuje trzy karty, dwie zakryte karty własne i jedną odkrytą. W pokerze Razz gracz posiadający najwyższą kartę musi postawić zakład bring-in (w Seven-Card Stud jest to gracz posiadający najniższą kartę).

ü W przeciwieństwie do Texas Holdem i Omaha, w Razz nie ma stałych pozycji. Gracze licytują w kolejności zgodnej z ruchem wskazówek zegara, rozpoczynając od gracza, który postawił bring-in. Bring-in ma wartość połowy małego zakładu, ale wolno też stawiać bring-in pełnej wartości.

ü Pierwszy gracz siedzący po lewej stronie gracza, który postawił bring-in, może spasować, wejść (za równowartość bring-in) lub przebić. Następny w kolejności gracz może spasować, wejść (za równowartość bring-in lub przebicia), przebić (jeśli przed nim nikt nie przebijał) lub przebić ponownie (przebić poprzednie przebicie). Wszyscy pozostali gracze mają takie same możliwości.

ü Po zakończeniu pierwszej rundy licytacji, pozostali w grze uczestnicy otrzymują dodatkową odkrytą kartę. Gracz posiadający najniższą odkrytą kartę rozpoczyna kolejną rundę licytacji, która przebiega według takich samych zasad jak pierwsza (bez bring-in).

ü Po niej dwukrotnie rozdawane są odkryte karty, po każdej karcie następuje runda licytacji. Po rozdaniu siódmej, zakrytej karty ma miejsce ostatnia runda licytacji. Jeśli po niej w grze pozostało dwóch lub więcej uczestników, następuje wyłożenie kart na stół (showdown). Gracz posiadający najgorszy możliwy ukad pięciu kart wygrywa pulę.